poniedziałek, 31 października 2016

Wschód na Wschodniej

ul. Wschodnia
---
na ul. Wschodniej szalałyśmy z mariją od połowy lipca do początku listopada 2o11 roku
nie pamiętam ile kotów tam złapałyśmy, ale było tego bardzo dużo
dla wytrwałych tu: viewtopic.php?f=1&t=122271&start=900
14 lipca 2o11, świtem bladym weszłyśmy na TO podwórko
i dużo kotów zobaczyłyśmy
więc usiadłyśmy i klatkę nastawiłyśmy
wtedy poznałam NiełapalnąMatkę
















już, już prawie ją miałyśmy
ale okazało się, że w kamienicy mieszka PaniBasiaPierwsza, co okna ma na podwórko
i ona te koty karmi
i w/w zadzwoniła do PaniBasiDrugiej, co mieszkała nie opodal i się a w/w koleguje, że obce łapią ich koty!
PaniBasiaDruga przybiegła
opierdoliła nas
powiedziała, że sobie nie życzy, aby ktokolwiek zajmował się ICH kotami!
i, że mamy sobie natychmiast pójść
no to sobie poszłyśmy
od tamtej pory PaniBasiDrugiej pożyczałam tylko klatkę-łapkę
parę razy do roku
co jakiś czas pytałam co łapią
- ano łapiemy tę NiełapalnąMatkę i jej kociaki
i na tym się kończyły nasze rozmowy
---
i tak było aż do wtroku 25 pażdziernika 2o16 roku
kiedy to PaniBasiaDruga zadzwoniła i powiedziała, że na TYM podwórku są 3 malutkie kociaki od NiełapalnejMatki
a poza tym są jeszcze trzy z wiosennego miotu
nie powiem, ale wqrwiłam się
przypomniałam jej tę historię z przed 5 lat
i miałam wrażenie, że nie zostałam zrozumiana
bo odpowiedzią była opowieść o tym jak bardzo boli ją kolano i biodro
i, że mogą jej amputować
z tego wqrwa nie dałam jej dokończyć, więc nie wiem czy jedno, czy drugie, czy oba stawy ma mieć wycięte
ale nie wytrzymałam i zadzwoniłam następnego dnia
zapytałam o wiek tych mniejszych- 4 tygodnie - zaskrzeczało w słuchawce
no nie ciekawie, ale są tak małe, że może wreszcie tę NiełapalnąMatkę uda się złapać na kociaka
dowiedziałam się przy okazji, że PaniBasiaPierwsza już tam nie mieszka, ale karmić przychodzi
umówiłam się na telefon w piątek pod wieczór, co by szczegóły sobotniej łapanki ustalić
dzwoniłam ze trzy razy
wreszcie odebrała i zaskrzeczała: na urodzinach u wnuka jestem!
no to powiedziałam, że na 9:oo się umawiamy, ale nie wiem czy mnie jeszcze słyszała
misterny plan lotów sobie przygotowałam
ul. Jaracza -> szkoła po majdan -> ul. Złota po dużą Joliną klatkę -> ul. Wschodnia
wyliczyłam, że zajmie mi to ok. 4o min.
---
29.1o.2o16
o 8:oo zadzwoniłam do PaniBasiaDrugiej
odebrała i zdziwiona wielce odparła, że ona jeszcze na urodzinach jest na Bałutach i, że ona nie przyjedzie
zacisnęłam zęby i powiedziałam żeby do PaniBasiaPierwszej zadzwoniła i karmienie wstrzymała
ale coś mnie tknęło i po majdan nie pojechałam
za to poszłam pieszo zobaczyć jak to wygląda
kiedy podeszłam do okna PaniBasiaPierwszej zobaczyłam na parapecie a pól kilo surowej wątróbki i koty
NiełapalnaMatka siedziała z kociakami, ale kiedy mnie zobaczyła, zwiała
za to podrostki i kociaki prezentowały się pięknie

Obrazek

Obrazek

PaniBasiaDruga nie skłamała - malutkie były
i błękitne ślepia miały
pojechałam mocno wqrwiona do szkoły, bo jeden dzień w plecy, a taxi w niedzielę ma 2 taryfę
na 16:oo poszłam na imieninowy obiad z kolacją
po obiedzie, a zaraz przed kolacją i między jednym kieliszkiem WściekłegoPsa a drugim, wysłałam smsa do PaniBasiDrugiej
- spotykamy się o 9:oo, proszę przynieść trochę ciepłego mleka w słoiku
ja, za namową hikory, kupiłam tuńczyka w puszcze
---
3o.1o.2o16
wstałam bez kaca
8:15 wsiadłam do LeszkowegoAutka i plan lotów sobotni wykonałam
na podwórku się rozstawiłam
NiełapalnaMatka akurat śniadanie podawała
podała, i się schowała


Obrazek

klatkę umościłam
za bramą już coś czekało


Obrazek

i szybko się złapało

Obrazek

potem zaczął się ruch w interesie
weszły następne dwa podrostki
za nimi maluchy


Obrazek

potem duże wyszły a maluchy zostały
... zacykluk!
ręką wyjęłam i do kontenera wpakowałam
w jednym dwa, a w drugim jednego co by się darł


Obrazek

na nich najbardziej mi zależało, bo taki drobiazg ma małe szanse przy obecnych nocnych temperaturach
ustawiłam
drobiazg w środku gardło sobie zdzierał, ale NiełapalnaMatka nie wyszła
pewnie pomyślała: pier...lę, zrobię sobie nowe!


Obrazek

i pojawiła się PaniBasiaDruga
tak od niechcenia i wcale nie kuśtykając zapytała:
- to Ty już jesteś?
a 4o min. po 9:oo już było...
PaniBasiaPierwsza właśnie jedzie, się też dowiedziałam
niestety już nie było szansy na złapanie jakiegokolwiek kota
PaniBasiaDruga przyjechała i do swojego starego mieszkania weszła
koty wszystkie na parapecie usiadły i czekały na śniadanie
pokazała się nawet NiełapalnaMatka


Obrazek

PaniBasiaDruga podała pokrojone nerki
otworzyła bramę i klatkę wypełnioną nerkami wstawiłam do środka


Obrazek

i czekam
a czasu mam coraz mniej, bo Trop tylko do 12:oo
obie panie wygoniłam do domu, bo tylko wiatr niepotrzebny na podwórku wzniecały
po 11:oo zwinęłam majdan
Joliną z odrobiną nerek zostawiłam przykrytą czarną szmatą za zamkniętą bramą (dostałam kluczyk)
niech koty wejdą trochą pojedzą, jutro się złapią
taki widok mnie żegnał:


Obrazek

pognałam LeszkowymAutkiem na Chojny
PodrostekPierwszy

Obrazek

Drobiażdżek I - kocurek

Obrazek

Drobiażdżek II - kocurek

Obrazek

Drobiażdżek III- kotka

Obrazek

i na koniec futerkowe serduszko

Obrazek

jutro rano polowania ciąg dalszy
---
31.1o.2o16
a tak wyglądała zostawiona wczoraj na wabia klatka

Obrazek

wieczorem, z drżącym sercem poszłam sprawdzić czy jest
była!
dziś rano o 8:3o już tam byłam
koty czekały dwa - KtóryśNumerek i NiełapalnaMatka
bramę sobie otworzyłam
NiełapalnaMatka schowała się w głębi pod foliami
wyjedzone było do czysta
nałożyłam nereczek, łiskasa i tuńczyka
KtóryśNumerek wszedł


Obrazek

sznurek pociągnęłam
przepakowałam


Obrazek

czekam
trochę zeszło
zapaliłam
pogadałam z hikorą
oglądam się, OstatniNumerek idzie od strony komórek
no to Go przepuściłam
wszedł i wyjadać zaczął
zacykluk!


Obrazek

NiełapalnaMatka nie wyściubiła nawet nosa z pod folii...
klatkę z odrobiną jedzenia zostawiłam opakowaną tak jak wczoraj
MarkiemIrokezem pognałam do Oazy - odebrać kocicę karmicielki po leczeniu paszczy
ale kolejka była, a Marek się spieszył, więc pognaliśmy do Czterech Łap na ul. Adamieckiego
bo miałam tam paczuszkę do odebrania od mamymariana 
koty zostawiłam na zabieg
paczuszkę spakowałam do MarkowegoAutka
po drodze zahaczyliśmy jeszcze o Oazę, ale kolejka była taka, że hoho!
trudno, może jutro jak będę jechała z NiełapalnąMatką do Oazy, to ją zabiorę
jutro, o1.11.2o16 o 8:3o kolejne podejście

---
wieści z frontu:
Podrostki - 2 kocice i 1 kocur
Drobiażdżki:

Obrazek Ilia
wiek ok. 4 tyg.
waga 45o g.
pchły, robale, świerzb

Obrazek Ivan
wiek ok. 4 tyg.
waga 58o g.
pchły, robale, świerzb

Obrazek Svieta
wiek ok. 4 tyg.
waga 55o g.
pchły, robale, świerzb
na razie mają jeszcze problemy z ogarnięciem kuwety
ale rozmoczonego Royal Canin Babycat wsuwają aż im się uszy trzęsą

---
no i prośba wielka do Was...
koty pojechały na zabiegi płatne, bo:
- długi łikend
- zostały już tylko dwie lecznice i zapisy są na dość odległe terminy
a ja nie mogłam czekać do następnego tygodnia, bo maluchy...
koszty, to ok. 35o zł.
a dla maluchów potrzebna jest dobra karma:
mokra - Royal Canin Babycat Instinctive Mousse
sucha - Royal Canin Mother & Babycat
---
więc jeśli by ktoś, coś...
to koty będą wdzięczne niezmiernie
Fundacja For Animals-Łódź
40-384 Katowice, ul. 11go Listopada 4
71 1020 2313 0000 3802 0442 4040
z dopiskiem - koty Ewy

---

ewa_mrau

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz